Uit benchmarks in de branche komt elk jaar opnieuw naar voren: het aandeel advies in de omzet van kantoren in de accountancy stijgt niet of nauwelijks. Misschien is dat niet zo vreemd.
Roel Mariën, de drijvende kracht achter Acccountantsportal, vindt wel eens wat over klant- en (arbeids-)marktcommunicatie bij accountants-, administratie- en belastingadvieskantoren.
Uit benchmarks in de branche komt elk jaar opnieuw naar voren: het aandeel advies in de omzet van kantoren in de accountancy stijgt niet of nauwelijks. Misschien is dat niet zo vreemd.
Jij bent druk, maar je klant- en (arbeids-)marktcommunicatie loopt automatisch door.
Ontketent de lachende accountant een revolutie in de zakelijke dienstverlening?
Berichten van accountants en fiscalisten voor hun MKB-relaties bevatten regelmatig woorden die lezers in de doelgroep helemaal niet begrijpen.
Fors betalen voor SEO of bestaande relaties als ambassadeurs inzetten?
Accountants hebben enorme groeikansen door klantdata praktisch in te zetten voor doelgroepmarketing.
Bij accountants- en advieskantoren stel ik regelmatig de vraag of ze via hun website klanten krijgen. Het steevaste antwoord is: nee, klanten komen via onze bestaande relaties.
Ben je nog in business, heb je een klantenstop of wil je betere klanten om van andere afscheid te kunnen nemen?